Gästtoalett

Håller på att samla inspiration till min gästtoalett hemma. Tyckte att det fanns så lite bilder att hämta på nätet, så här kommer ett inlägg om det. Mitt tips för badrumsinredning är att försöka hålla färger, former och material i enlighet med övrigt i resten av hemmet. Tänk på att saker och ting ska gå i linje med varandra, det skapar ett lugnare intryck för ögat. Själv tänkte jag hålla gästtoaletten ganska simpel som en kontrast mot gamla bröstningar och stuckatur som finns i resten av våningen. Jag gillar kontraster. Första bilden är inspiration för min toalett, med mönsterpassad carerra marmor på golvet och ljusa väggar. Det kommer att se enhetligt ut tillsammans med samma marmor i badrummet och min grå färgskala i övrigt. Tycker att grått passar väldigt bra även till mina mörkbruna golv. Kommer dock att smycka det lite med snygga handdukar, tvålar och växter. Jag tycker om att ha stora speglar i små utrymmen så att man inte känner sig instängd och det är även lite kul att titta på sig själv när man kissar :)

 

Källa: www.raaa.net.au/
 

Design av Mary McDonald
 
Källa för följande bilder www.digsdigs.com
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0