Sängen

Jag tycker att sovrummet är en av de absolut viktigaste rummen i en bostad. Här vill jag verkligen bara kunna koppla av och vara privat. Idag ska jag ge er mina bästa tips på att fixa en härlig säng:

* Få sängen att se redo att hoppa ner i genom att vika ner täcket.
* Använd massa kuddar - riktigt stora längst bak mot sänggaveln och mindre längre fram. Jag rekommenderar minst tre lager. Använd kuddar som passar sängen - 2st 80 cm kuddar till en 160cm säng osv, alt. använd tre kuddar. Låt det inte bli ett mellanrum mellan kuddarna.
* Välj mjuka och varma färger.
* Gruppera små saker på nattduksbordet som t.ex. vaser och fotoramar. Ha gärna någon fin tavla eller spegel på väggen ovanför.
* Blanda mönstrade (kan även vara enfärgade mönstrade) med enfärgade kuddar.
* Sätt någon möbel i fotändan, t.ex. en soffa, schäslong eller pall/"puff"
* Använd så mycket "lager på lager" som möjligt.
* Ha en filt eller ett överkast i fotändan, eller varför inte båda delar. Ordna gärna filten lite slarvigt, som om du har slängt på den på sängen.
* Anpassa bäddningen till de olika säsongerna. Tunga material och färger på hösten och vintern, lätta ljusa på våren och sommaren.
* Gillar du en helt vit säng, använd gärna olika nyanser av vitt samt olika material och mönster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0