Balkong

Idag var snickaren äntligen här. Det har gått tre veckor sedan sist och under tiden har han varit omöjlig att få tag på. Nu äntligen är golvet snart färdiglagt och jag slipper trippa runt med blöta fötter på bar betong efter att jag har duschat. Nu är det bara möblerna som fattas och bänkskivan i köket. Känns verkligen lyxigt att kunna laga sin egen mat igen, precis vilken jag vill! 6 månader av take-out har varken varit bra för kreditkortet eller för figuren. Tur i alla fall att det är en salladsbar som ligger runt hörnet och inte en pizzeria. 

Just nu håller jag på och samlar inspiration till balkongen. Det är ju vår nu! Jag skulle vilja att den kändes riktigt mysig, men det är svårt få ut en massa möbler när balkongen inte är så stor. Jag ska försöka få balkongen att kännas mer som ett eget rum, med matta, kuddar, växter och levande ljus. Tänkte vira små granljus runt räcket också. Jag har även sett balkonger med gardiner, mys!

Snickaren har fått en egen nyckel men kommer säkert ändå att väcka mig borren imorgon bitti vid 7. Bäst att snart ta och sätta på sovtimern på TVn. Jag jag älskar att somna till 2½ men på tv3.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0