Sex and the city 2 - Carrie & Mr Big

Äntligen har jag sett den - Sex and the city 2! Vi lyckade sno åt oss några reserverade biljetter som släpptes en kvart innan filmen började. Hade egentligen lovats biljetter till galapremiären genom en kompis som jobbar med PR, men det sabbades i sista sekund. Förra året blev jag faktiskt medtagen av en kompis som hade vunnit biljetter till galapremiären. Gud va härligt det var... och att det var just den filmen. Vilken tur! 

Filmen mycket bättre än väntat, med tanke på recentionerna. Som alltid var ju modet fantastiskt, men även Carrie's och John James Preston's (aha, that's his full name!) lägenhet tyckte jag väldigt mycket om. Så där bohem chict som jag gillar, lite som Carries första lägenhet innan den blev omgjord. Här kommer lite sneak peaks...


Detta är från vardagsrummet. Kudden i soffan med blommor på heter "Birdie blossom" och kommer från Paul Smith och köpt från The Rug Company.


Jag gillar speciellt den blå puffen som Carrie sitter på. Titta också på soffbordet. Jag gillar att det är mycket saker på, det som är annorlunda är att böckerna står upp som i en bokhylla.


 Här är en bättre bild på vardagsrummet. Jag älskar den grå/lila färgen i bakgrunden. Det är något liknande jag hade tänkt att måla min lägenhet i. Soffan kommer från Montauk Sofa.


Jag gillar de svarta dörrarna. Lampan i taket är från Lindsey Adelman.


Här är en bild in i köket. Underskåpen är i mörkt trä och överskåpen vita - snyggt! Lampan i taket är i metall från Property. Bordet är i mahogny från Alan Moss.



Sovrummet är en mix av olika mönster och olika material. Snyggt med mönstrat mot enfärgat. Mönstret på sänggaveln återfinns nästan i Tapeten som heter Rococo Damask  och kommer från Cole & Son. 


Carries alltid så underbara garderob som hon entrar genom sovrummet. Gulligt med vitt till höger som är hennes sida och brunt till vänster som är Mr Bigs sida. Mycket mer sofistikerat än hennes gamla.


Här ser ni garderoben från sovrummet. Carrie och Mr Big bråkar om TVn som står till höger i sekretären. Själv älskar jag att somna till TVn.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0