Story time

För ett tag sedan var jag på studiebesök på Story Hotel på Riddargatan (nära Stureplan) i Stockholm. Jag älskade det! Väggarna var målade i olika nyanser av den där grå/lila färgen som jag gillar och på vissa ställen såg man betongen. Lite här och var fanns det konstverk på väggarna som var upptapetserade och som kommer från Wonderwall. Dessutom var det en jätte härlig lila färg på heltäckningsmattan. Jag fastnade verkligen för alla detaljer i mässing, som t.ex. handfatsställen och bardisken. Mycket snyggt med den medelhavsinspirerade skålen som handfat. Det känns verkligen inte skandinaviskt i stilen utan mycket romantiskt och bohemian chic. Jag fick veta att rummen tidigare varit lägenheter som nu gjorts om. Sänggavlarna är gjorda av de gamla lägenheternas ytterdörrar. På Story Hotel finns både bar, restaurang, butik och hotellrum. Innergården är super häftig med grafitti och i golvet kan man se ner genom en glasskiva till kockarna i köket. Här tänker i alla fall jag checka in inom en snar framtid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0