Mina fynd från Auktionskompaniet

Detta är ett auktionsverk och en del av Bukowskis. De säljer allt från antikviteter till moderna designmöbler, konst, smycken mm. De uppdaterar sina föremål varje vardag och säljer på slag- och nätauktioner. Själv klickar jag mig in där varje dag och ibland hittar jag något. Det går att göra verkliga klipp, men också att betala verkliga överpriser. Nedan ser ni några av de saker jag köpt där. Auktionskompaniet finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Nu ska jag sticka iväg till Köpenhamn och kolla in på en av mina favort butiker, Rue Verte.


En tavla av den polska konstnären Thomasz Holuj som hänger ovanför soffan i vardagsrummet. Den är riktigt stor och härlig, 180x135 cm, och passar perfekt in i färgskalan hemma. Längst upp är det människor som liksom flyter i luften.

Dessa är ett par av mina favoriter. De är två rottingstolar i Louis XVI-stil, förgyllda och med skuret krön i form av blommor. Tyvärr har de gått sönder lite i sitsen på en del galna efterfester. Rekommenderas inte.


Ett soffbord som jag tänkte att jag skulle måla mörkare. Dock blev det lite för stort väl på plats så det fick åka ner som det var i källaren. Men jag gillar det fortfarande, det är praktiskt eftersom man kan lägga saker under. Sedan gillar jag att det är stort och fyrkantigt så att jag kan lägga massa böcker, tidningar och pynt på det.


Detta köpet kommar jag aldrig att ångra! Tavlan är från 1600-talet. Jag tycker att mannen ser så ståtlig ut. Tänk att han satt där för ca 400 år sedan och blev avmålad, och nu hänger han i mitt kök. How wierd is that!


Kommentarer
Postat av: Karin

Jättefin tavla verkligen. En sån som jag också skulle kunna ha hemma. Ståtlig herre!

2010-06-26 @ 08:51:17
Postat av: Lovisa

soph jag ser fram emot din hjälp när jag köper lgh i sthlm!! puss lovisa

2010-07-02 @ 10:55:43
Postat av: tomasz Holuj

The painting by Tomasz Holuj is great however he is not a finish artist , he is POLISH , living in Sweden .



Best Regards ,



The artist himself

2010-12-02 @ 12:41:00
Postat av: Sophie

Sorry Mr Holuj! I will change it!! love your work!! //Sophie

2010-12-03 @ 03:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0